ShoutMix chat widget

Tuesday, February 16, 2010

BBQ

Semalam aku dengan Erni sepupu aku...buat BBQ depan rumah aku... saja2 buat makan2 sebab dah lama tak buat BBQ..sebenarnya kita orang plan nak mandi air terjun....tapi memandang my hubby kerja CNY ni sampai hari ni (SELASA) jadi kita buat keputusan buat BBQ aje kat rumah aku...

Menu tak banyak Erni suruh aku buat stembot.. aku kata o.klah...dia buat ayam madu... jadi pukul 6.00 petang kita orang menghidupkan bara ....nak bakar ayam... sekotak mancis habislah katakan....CNY ni kan pasar totally tutup aku pergi jugak...kot ada kedai yang bukak...ada juga kedai runcit cina yang buka....aku sebenarnya aku nak cari paste tomyam... sebab paste tom yam aku dah habis.  Jadi aku  pergi jugalah kan.. malang sekali...kedai SEAFOOD tu tutup jadi beli lah brand lain....

Lepas tu aku pergi TESCO SETIA ALAM... alamak tak pernah sampai aku kat tempat ni...pergi jugak akhirnya aku ke tempat ni... cari fish ball,ketam ball,sotong ball, itu aje yang aku dapat beli....sebab Erni  kata jangan banyak2 nanti tak habis....sebab 2 family aje pun...

Jam 6.50 petang start bakar ayam... semuanya wing dan drumstik....atas permintaan aku.... nanti yang lain tak makan pulak semuanya nak drumstik lagi pun budak2 suka drumstik.kan.... sampai pukul 1 pagi baru selesai acara BBQ ni.

Entri kali ni tak dapat snap gambar...sebab aku sibuk masak tom yam... sebab selalunya aku yang snap gambar...anak2 aku yang besar tu sibuk tolong bakar ayam... ambik pinggan lah..macam kerja.... so...siapa yang baca blog ni,.,.dengar cerita ajelah ye...

No comments:

Post a Comment