ShoutMix chat widget

Tuesday, June 22, 2010

AKTIVITI MUSIM CUTI SEKOLAH


Musim cuti sekolah bermula lagi....bagi ibu2 bapa2 di luar sana mungkin sama macam aku (agaknyalah kan..) pening kepala... 2 minggu cuti sekolah....lama tu.... apa agaknya yang nak di buat oleh anak2 mereka.

Bagi aku...untuk Shauqee dah ada jadualnya untuk sikembar tu aku pun ada jadual sikit untuk dia orang..Untuk Arisya yang nak ambil PMR tahun ni...aku suruh dia buat latihan Math..sebab dia very week dengan subject ni....di samping menjadi "BIBIK" aku di musim cuti sekolah ni....bukan buat apa pun part2 masak sarapan pagi makan tengahari aku dah sediakan...jadi kenalah sidai kain, sapu rumah, mop lantai , lipat kain yang berbakul2 tak berlipat tu kan...pada asyik mengenet kat PC tu dan berchatting dalam Facebook aje kerjanya....kerja yang aku suruh tu mestilah kena buatkan.....

Shauqee aku hantar dia pergi TAHFIZ macam biasa....kalau tidak jadi pengukur jalan lah pulak...merayap aje tak lekat kat rumah....tapi sayangnya aku dapat hantar seminggu aje sebab tempat dia pergi  tu cuti minggu keduanya..budak2 kat TAHFIZ tu pun nak cuti jugakkan...tak apalah ada juga aktivitnyakan....

Si kembar aku dah belikan dia papan putih suruh buat matematik and belajar mengeja perkataan2 Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris... kalau tidak kerjanya naik basikal 24 jam ...muka masing2 dah macam anak keling....mula2 tu merayap jugak, ini info dari kakak2 dia oranglah...masuk hari ketiga aku suruh kakak dia orang kunci pintu pagar tu dan sorok kunci tu..... aku suruh baca buku...kalau tidak ????? Belah petang tengok TV oklah...tu...

Cuti sekolah kali ini my family tak plan nak pergi vacation mana2 pun sebab my hubby very busy dengan projek ke CHINA nya...so all my kids getting moody.. nak buat macam mana sebab nak buat payment baba dia orangkan...so aku ikut ajelah... Second week cuti sekolah adik ipar aku yang kat Termeloh nak datang rumah... apa lagi... bukan main sukalah anak2 aku.. Aku pesan ikan Patin 2 ekor dan tempoyak sekali.. hari Rabu 16/6/2010 dia datang.... sampai2 terus masak ikan patin tempoyak...aku balik dari kerja masuk2 rumah aje...semerbak bau tempoyak....emmmmm sedapnya....apa lagi..siap masak aje terus makan.. ...sedappp... kena masak nasi 2 kali sebab first round dah habis....

Selalunya dulu2 kalau org datang Klang ni tak ada tempat yang istimewa nak di bawa...tapi kali ni kami bawak makcik diorang pergi i-CITY.... emmmm... i-CITY lagi.... tapi kali ni pergi kena bayar parking RM1 tak sesuai dah lah parking jauh...dari tempat lampu2 tu... dahlah ramai yang datang pada hari tu , cuti sekolah lah katakan.....musim bola pulak tu dia orang pasang screen besar 2-3 biji berlainan tempat ...maka ramailah yang menyaksikan perlawanan bola sambil tengok lampu...







Di samping tu jugak anak aku Arisya..sibuk suruh aku beli CD korea...boring katanya cuti sekolah ni...kerjanya tengok TV  aje.. siap bagi aku duit suruh aku beli  CD ni.....



Inilah CD idamannya.... sekarang ni tengah layan cerita ni......

Yang ni aku punya...aku tengah layan cerita ni walaupun dah lama...tapi aku baru aje beli  CD ni...tak kisah janji CD korea....

No comments:

Post a Comment