ShoutMix chat widget

Thursday, December 24, 2009

BALIK KAMPUNG....

Hemmm...cuti sekolah ni kan apa lagi aktivitinya ....selain makan angin kenalah balik kampung jenguk orang tuakan.... kena beringatlah...sikit, kita pun nanti tua juga...Maka kalau kita tak praktik dari sekarang.  Nanti bila kita dah tua anak kita tak mahu jenguk kita pulak....

Tapi kali ini aku balik rumah kosong sebab mentua belum balik dari Mekah lagi... sebab itu kami balik nak kemaskan rumah.... sebab on 17 Dec.. mereka nak balik..  So on 15 Dec kita orang balik sampai kampung pukul 2.00 pagi sebab bertolak lepas isyak... On 16 Dec. kemas2 rumah mop sana sini..masak rendang ayam,kuah satay nasi empit, adik ipar buat kek coklat kukus... puding... macam nak raya pulak rasanya... seronok... paling ramai anak akulah... adik ipar anaknya 2 orang aje...gedebak gedebuk pukul 12.oo tgh malam baru kita orang  tidur....

Pagi lepas subuh my hubby dengan adik2  dia gi airport Bayan Lepas.   Aku tak pergi sebab anak2 masih tidur lagi. Aku kat rumah jaga budak2 tu... and kemas rumah sediakan  makanan  nanti kalau ada orang datang tak ada siapa pulak nak sambut kan... kebetulan pulak mak saudara dan sepupu my hubby datang jam 10.00 pagi..  lebih kurang jam 11.30 pg baru mentua aku sampai... apa lagi drama peluk2 cium dengan anak cucu pun bermula... start ramai orang datang... macam hari raya pulak....

Sementara mentua sibuk melayan tetamu... adik ipar aku sibuk operasi beg2 mak dia... habis dipunggahnya..mula2 aku segan nak  buka...tapi bila ada lampu hijau aje... dari dia apa lagi..jangan lepaskan peluang..... macam2 ada... rupanya.  adalah buah tangan dari mentua aku.....untuk anak cucunya.

Apa pun...balik dari kampung semuanya demam...dapat virus dari orang balik haji.....sekarang ni anak2 aku semuanya flet..... cuma Shauqee aje yang tak demam sebab dia tak balik lagi.....

No comments:

Post a Comment