ShoutMix chat widget

Tuesday, April 13, 2010

UBI KAYU KE UBI GAJAH?



Ini ubi kayu ke ubi gajah?  Aku pun tak pernah tengok ubi sebesar ini sebelum ini..Mungkin ada yang pernah tengok kan?  Tapi ini first time aku tengok... Abang Kamal bawak ofis suruh aku goreng.  Aku pun untuk tidak menghampakan hati kawan2 gorenglah...hasilnya gorengan itu aku buang sebab totally dah tak boleh makan mungkin dah terlalu tua...ada kawan2 yang rasa dia kata rasanya dah masam.  Tapi bagi aku bukan nya masam tapi ubi tu dah 'basau'.  Bahasa apa ye? aku pun tak tahu...tapi arwah nenek aku cakap kalau dah tua ubi tu rasanya 'basau'.  Mari kita cari apa makna perkataan itu....

Memang tak boleh makan aku buang semua yang dah aku goreng...membazir minyak aku aje....tapi tak pelah..at list kita mencuba....

No comments:

Post a Comment