ShoutMix chat widget

Tuesday, April 13, 2010

IKAN PATIN TEMERLOH

Sabtu 27 Mac 2010...aku & family pegi rumah adik ipar aku di Temerloh,Pahang.  Sebabnya my hubby beriya-iya benar nak pergi sana..  Anak-anak aku apa lagi...pantang dengar nak pergi rumah Makcik  masing2 melonjak2.  Pada mulanya malas aku nak pergi sebab pak lang aku awal2 lagi dah cakap ada orang  nak datang merisik anak dia....jadi dia jemput akulah....lepas tu Arisya & Anees sekolah....ada sukan tahunan...tapi memandang acara semuanya sebelah pagi aku pun kata ok.lah kita pergi petang sikit....(macam2 program 27/3/2010) tu rupanya..... 

Petang jam 3.30 petang kita orang bertolak dari rumah perjalanan bukanlah lama sangat 2 jam aje.... jam 6.00 kita orang sampai rumah Nani....


Sampai aje...Nani tak ada rumah pergi pasar malam...anak2 aje ada...tak ada apa2 aktiviti  malam tu cuma pagi esoknya kita orang pergi 'PASAR HARI'....lebih kurang macam pasar tani kat Seksyen 13 Shah Alam... punyalah panjang...tak de apa yang dibeli  pun.  belikan selipar anak2 dan Nani beli IKAN PATIN....Oh....makan tengahari kami dijamu makan  ikan patin. masak tempoyak. yang terkenal di Pahang....aku tak makan ikan patin..anak2 & hubby  makan tak ingat dunia....lazat sangat katanya.

Petang kita orang balik Shah Alam..... ada yang tak nak balik.....nak balik malam katanya...aku cakap baju sekolah tak gosok lagi.....jam 4.00 ptg kita orang bertolak dari rumah Nani.... lain kali kami datang lagi ye makcik......





No comments:

Post a Comment