ShoutMix chat widget

Thursday, March 18, 2010

MAJLIS AQIQAH

Dah lama aku tak update blog ni kan,.....sibuk memanjang...biasalah... entri kali ini semua kisah2 balik kampung sempena cuti sekolah ni...Mac 13 2010  adik ipar aku kahwin...jadi kami sekeluarga ambil kesempatan untuk membuat majlis aqiqah untuk anak2 kembarku yang belum aku aqiqahkan... jadi kami share dengan adik iparku untuk menyembelih seekor lembu.... anak2 aku yang lain dah buat masa dia orang kecik2 lagi...tapi bila time kembar ni lambat sikit...maklumlah kos membeli kambing meningkatkan...jadi takes time untuk buat aqiqah...

So lepas jumaat Mac 12,2010 kami pergi ke pusat penyembelihan kg kampung tu....pilih lembu..untuk di aqiqahkan..

Ini masa tengah memilih lembu....jadi si coklat nilah yang menjadi mangsanya.


Susah jugak nak jatuhkan lembu ni rupanya..3,4 orang mengerjakannya baru tumbang.

Sesi menyembelih bermula....

Menyembur darah lembu ni....ngeri  aku tengok....

Sesi baca doa selepas acara menyembelih..

Dah dekat 20 minit disembelih lembu ni masih duduk tegah lagi....liat sungguh nyawanya..
Ini kambing orang lain 3 ekor aqiqah jugak katanya.... saja aku ambik gambar...

Selesai sudah acara menyembelih kita orang balik...sementara my hubby dengan bapa mertua aku dan 2-3 orang yang lain tunggu untuk mereka melapah daging lembu....petang dia orang hantar ke rumah naik lori.....

No comments:

Post a Comment