ShoutMix chat widget

Wednesday, November 11, 2009

RAYUAN SEKOLAH PUN ONLINE


Nak tukar sekolah pun kena online..... begitulah kehidupan zaman sekarang ni. Anak aku tahun depan masuk Tingkatan 1 dah.. Dah besar panjang.... tapi perangai masih macam kanak2 raibena. Masa isi borang tu aku isi satu nama sekolah aje, sekolah kak dia... tapi bila dapat keputusan dapat sekolah depan sekolah dia (SMK Kg. Jawa) bukan sekolah kakak dia. Pening aku nak menguruskan banyak sekolah.
Aku pegi sekolah pagi tadi jumpa Guru Besar dia. kena online rayuan katanya.... hantar borang 3 salinan lagi... lepas pihak sekolah akan online kan.. dah macam nak masuk UiTM pulak dah, kena online bagai... itulah zaman IT sekarang ni...
Itu pun Cikgu tu siap tanya aku lagi kerja kat mana... kalau anak Guru senang nak dapat tukar katanya. Kalau macam tu anak cikgu aje lah dapat sekolah terbaik .... Aku bukan nak pilih sekolah mana yang baik, tapi bila bab nak uruskan anak sekolah akulah yang lebih dari baba dia orang. My hubby kata janji sekolah. Semua sekolah semuanya sama. Memang semua sekolah sama tapi hal2 sekolah dia tak nak ambik pusing pun. Jadi makanya mak cik lah yang bertungkus lumus mengusahakanya. Tak kan aku nak pegi 3 buah sekolah nak uruskan anak2 walhal boleh pegi 2 sekolah satu menengah satu rendah. Dah lah tahun depan si kembar (3) tu sekolah pagi petang . Pening aku.
Apa2 pun aku dah buat surat rayuan esok anak aku hantar. Kita tunggu ajelah keputusannya pertengahan Dis.09 ni. Harap2 berjayalah...

No comments:

Post a Comment