ShoutMix chat widget

Friday, August 13, 2010

AKHIRNYA AKU BERJAYA......

Dah lama aku tak update blog ni ....rasa malas pun ada....memandangkan kerja kat ofis amatlah banyaknya hingga tak tertanggung oleh ku....tapi aku curi sedikit masa nak juga update blog ni....kat rumah memanglah tak ada kesempatan langsung.. dengan berebut2 pakai komputernya. dengan ariysa dan anees...

Tahun ni aku try buat baju gaun raya untuk anak aku...just try and error aje....idea tu taklah baik sangat pun just cuba2 aje.... aku dapatkan nasihat dari kawan aku yang selalu buat baju anak2 dia.   cuba punya cuba daripada potong kain sampailah mencantumkan baju T-shirt dengan dress yg aku buat tu memanglah teramat susahnya.   dari laki aku pergi China  sebulan sampai dia balik dari China baju tu tetap macam tu jugak... akhirnya aku nekad nak sudahkan jugak jahitan ku....

Tapi masa nak lekatkan baju T-shirt dengan dress tu memang amat mencabar aku terpaksa bukak 2-3 kali.jahitannya untuk dapatkan jahitan yg kemas,  lama-lama my hubby kata cuba suruh Asheela pakai baru tu dan jahit kat badan dia.....aku cakap tak baik jahit baju kat badan...Habis nak buat macam mana itu aje jalan yang terbaik...kalau tidak awak sampai bila2 pun tak sudah jahit baju tu.... so aku try  dengan apa yg my hubby cakap ...at last inilah hasilnya....

Dress untuk Asheela dah siap...walaupun tak cantik dan kakak2 diorang kata bajunya macam langsir aku kata tak ape...ini my first try... siap pergi beli T-shirt lain yang lebih kecil sikit saiznya supaya aku dapat jahit dengan kemas..

Adeera color lain sikit... sebab color ni dia yg pilih

Untuk Aleeya masih dalam proses.  tapi warna tetap sama dengan Asheela. Tak cantik pun tak cantiklah janji aku buat.....  So the next partern...aku dah ada cuma belum beli kain aje lagi....ini aku beli kain murah2 aje sebab nak cubakan....kalau beli kain mahal2  tak jadi aku humban pulak dalam tong sampah.....


TERIMA KASIH PADA HIDAYAH YANG BANYAK MEMBANTU  AKU BUAT DRESS NI......

No comments:

Post a Comment